ריטריט יוגה במדבר

שוקלים לעשות ריטריט יוגה במדבר? הנה הסיבות המרכזיות לבחור בחוויה מיוחדת זו. רבים בכל העולם יסכימו, כי יוגה באמת יכולה לשנות את החיים, בכל מובן. תרגול יוגה, כבר מהדקה הראשונה על המזרן, עובד על הנשימה, על הגוף ועל הנפש

שוקלים לעשות ריטריט יוגה במדבר? הנה הסיבות המרכזיות לבחור בחוויה מיוחדת זו

רבים בכל העולם יסכימו, כי יוגה באמת יכולה לשנות את החיים, בכל מובן. תרגול יוגה, כבר מהדקה הראשונה על המזרן, עובד על הנשימה, על הגוף ועל הנפש, ולאט לאט משפר כל תחום ויכולת. התרגול, שהגיע מהודו וכבר מזמן סחף אחריו את כל העולם המערבי, רק הולך וצובר פופולריות, בעולם המהיר והמשתנה שלנו. עם זאת, בשגרה העמוסה שלנו, רבים מתקשים לשמור על רצף בתרגול, או למצוא את הכוחות והפניות הדרושים בשביל לקחת את התרגול שלהם צעד אחד קדימה. בדיוק למטרה זו, נועדו הריטריטים – פרק זמן קבוע מראש, בו תוכלו להתרכז כל כולכם בעצמכם, דרך יוגה, אוכל בריא ואנשים נהדרים שיחלקו איתכם את החוויה. נוסף על כך, אין מקום שליו, שקט ונעים יותר עבור ריטריט שכזה, מן המדבר שלנו. אז אם גם אתם שוקלים להירשם לריטריט יוגה במדבר, הנה היתרונות המרכזיים בכך.

ריטריט יוגה: חיבור מדהים בין גוף לנפש

משמעות המילה יוגה הינה איחוד, ואין אחד שמתרגל יוגה באופן קבוע, אשר לא יוכל להעיד כי היא עוזרת לאיחוד בכל מובן. היא מאחדת בינינו לבין הטבע, החברה, האנשים שסביבנו וכמובן בין הגוף לבין הנפש. אין ספק כי היא גם מהווה תרגול פיזי נהדר, המשפר את הגמישות, מחזק את השרירים ומלמד את הגוף לנוע נכון, אך היא הרבה מעבר לתרגול פיזי. דרך הנשימות, המאמץ הפיזי והחיבור ביניהם, אנו באמת מגלים את הגוף מחדש, ומכירים את עצמנו טוב בהרבה. לומדים על יכולות חדשות, מוציאים עוצמות וחוזקות שלא הכרנו, וגם לומדים על החולשות בגוף, שעלינו לשפר. בנוסף, רבים יעידו כי תרגול יוגה עוזר להם באופן משמעותי להבין את צרכי הגוף שלהם, במובן רחב יותר. למשל, מתרגלי יוגה וותיקים מעידים כי התרגול עזר להם מאוד לעבור לתזונה בריאה ומאוזנת יותר, כמו גם לישון טוב יותר.

כך, היוגה מהווה מפתח לקיום אורח חיים בריא במובן רחב, וככל שמתמידים בה ומעמיקים את התרגול, כך היא משפרת יותר ויותר את התחושה ואת איכות החיים. במובן הזה, ריטריט יוגה הוא הזדמנות נהדרת עבור כל אחד, להעמקת ושיפור התרגול, בשביל כל מטרה שלא תהיה. אם תמיד רציתם לשפר את הגמישות, להתחזק, להתמודד עם כאבים או פשוט לשפר את בריאותכם באופן כללי, ריטריט הוא כלי מצוין עבור כל מטרה מסוג זה, כמו גם עבור רבות אחרות. בנוסף, עבור כל מי שתמיד רצה לחוות יוגה, אך אף פעם לא מצא את הזמן הנכון, ריטריט הינו אפשרות נהדרת להיכנס לתרגול בכל הכוח, ללמוד על יוגה מכל הכיונים ולחוות אותה באופן שלם וחזק בפעם הראשונה. ללא ספק, כל אחד אשר מסיים ריטריט שכזה, לוקח את התרגול שלו כמה צעדים קדימה, ואם ימשיך להתמיד ולתרגל, הוא יחוש הבדל דרמטי ברמתו.

המדבר: סביבה מושלמת לרוגע ואיזון

ללא ספק, הסביבה הטובה ביותר עבור תרגול יוגה נעים ונוח, הינה סביבה טבעית, רגועה, שלווה ונעימה. יש סיבה טובה לכך שהריטריטים בכל העולם נערכים בסביבות כאלה, כמו בהרי ההימאליה ובאיים של תאילנד, ובארץ, האיזור המושלם בשבילם הוא המדבר. עם שקט, מרחבים גדולים ונופים נהדרים, המדבר מספק את התפאורה המושלמת להתבוננות פנימית ותרגול יוגה עמוק. בנוסף, האוויר הנקי של המדבר הינו נהדר עבור הנשימות העמוקות ותרגילי הנשימה אשר כלולים בתוך היוגה, כך שהוא יהווה חלק לא קטן בתרגול ובאורח החיים הבריא שמגיע עם היוגה.

כמו כן, רבים יעידו כי ריטריט יהיה אפקטיבי יותר ככל שהוא יהיה במיקום רחוק ושונה יותר מאיזור המגורים. האווירה של המרחק מהשגרה היומיומית והנוף השונה, מביאים כל אחד לגישה אחרת, ופותחים פתח לצדדים חדשים וחוויות שונות ומגוונות. המדבר בהחלט עונה על הגדרות אלה, בתור איזור המרוחק מהמרכז ומרוב הערים והיישובים הגדולים בארץ, עם נוף ומזג אוויר שונים. בכך, הוא מהווה קרקע פורה להתבוננות הפנימית, הצמיחה והפתיחות שמגיעים עם תרגול היוגה. אז בשביל ריטריט שיוציא מכם צדדים שלא הכרתם וילמד אתכם המון על עצמכם, המדבר הינו אפשרות מצוינת.

שתפו את המאמר