ויניאסה

יוגה היא שיטת תרגול מוכרת. היום בכל קאנטרי, מכון כושר ואפילו מתנ”ס ישנו חוג או אימון יוגה כזה או אחר. עם זאת, יוגה הוא שם כולל לכמה סוגים וטכניקות הנעשים בצורה שונה מעט, תוך התמקדות בדברים שונים. ישנן טכניקות יוגה המתמקדות יותר בנשימות, ישנן כאלה שנעשות בצורה דינאמית כך שעובדות יותר על סיבולת לב ריאה. ויניאסה אף היא טכניקה, סגנון של יוגה. המיוחד בויניאסה הוא חיבור בין תנוחות היוגה השונות (אסאנות) וביצוען ברצף תוך שילוב תרגילי נשימה תוך כדי. עם זאת, הקצב אינו דינאמי מדי או דומה לאירובי אלא נעשה בצורה רכה ועדינה כך שאם תסתכלו על קבוצה המתרגלת ויניאסה יוגה התנועה תהיה דומה יותר לריקוד.


היתרונות של תרגול יוגה באופן כללי
בכל טכניקת תרגול שתבחרו, ליוגה ישנם שפע של יתרונות, ביניהם:
שיפור היציבה ושיווי משקל: מרגישים שיותר ויותר קשה לכם לעמוד על רגל אחת, שאם אתם הולכים על קרקע לא לגמרי יציבה שיווי המשקל שלכם לא בשיאו? תרגול יוגה יסייע מאוד. תנוחות היוגה השונות עובדות על יציבה ושיווי משקל, הן של הרגליים והן של פלג הגוף העליון. עמידה על רגל אחת, כיפוף הגוף קדימה ומצבים אחרים משפרים משמעותית את שיווי המשקל.
שיפור הגמישות: כמו שיווי המשקל שאינו כמו שהיה פעם, כך גם הגמישות פוחתת עם הגיל. תרגילי מתיחות רבים, כפיפות ועוד משפרים את גמישות השרירים והמפרקים ומונעים שריר תפוס, קריעת גיד או רצועה ושלל מצבים לא נעימים.
עליה בריכוז וחיבור בין גוף לנפש: תרגול יוגה דורש הר בה מאוד ריכוז על מנת להגיע אל התנוחה המדויקת. לעיתים ישנו הבדל מזערי שדורש ריכוז בתנועה והגברת הקשר בין המוח לאיבר המבצע. כל אלה דורשים מאיתנו להיות בתוך התנועה, לא לחשוב על דברים אחרים, ותוך כדי כך אנו גם נרגעים, משחררים ומרפים, מאטים את קצב דפיקות הלב.


היתרונות של ויניאסה:
היתרונות של טכניקת הויניאסה בתוך היוגה הוא השילוב המנצח בין התנוחות הדורש צורך בדיוק וריכוז לבין קצב הביצוע. הקצב דורש מאיתנו גם להיות מרוכזים מאוד לעבור מתנוחה אחת לאחרת בצורה טובה להגביר את קצב הנשימה ודפיקות הלב. פעולות אלה מגבירות את זרימת הדם ומביאות לכך שיגיע לכל איברי הגוף. הדינמיות גורמת גם לייצור חום פנימי ומכאן להזעה, דרך נוספת של הגוף להיפטר מפסולת ורעלים ולהתנקות.


האם יוגה ויניאסה מתאים לכולם?
כן, כל אחד יכול לתרגל יוגה ויניאסה. ניתן להתחיל בתנוחות ובקצב המתאימים ליכולת ולהתקדם בהדרגה לקצב מהיר יותר או לביצוע התנוחה בצורה מדויקת ולאורך זמן רב יותר. ניתן להתחיל לתרגל בכל גיל, אף פעם לא מאוחר. העבודה היא של המתרגל מול עצמו. הויניאסה מאפשרת לכל אחד להכיר את עצמו, חוזקותיו וחולשותיו, לקבל גם את החולשות ולחזק אותן בהדרגה בהתאם לכושר שאף הוא עולה בהדרגה.

התחילו את דרככם בעולם היוגה עם תרגול ויניאסה ותמצאו עולם שלם של אימוני גוף ונפש מחזקים ומאזנים הנגישים לכל אחד ואחת!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
שיתוף ב email
גלילה למעלה

 

 

הצטרפות למועדון לקוחות

הטבה של 10% בקנייה הראשונה!

Open chat
שאל אותנו על המוצר